Bol.com is door ABN AMRO uitgeroepen tot Nederlandse Retailer of the Year 2019-2020. Pearle Opticiens mag zichzelf sinds donderdagavond ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ van 2019-2020 noemen en Zooplus nam de Webshop Award mee naar huis.
Daarnaast viel ook Jumbo in de prijzen; de supermarktketen sleepte de award voor ‘Retail Managementteam of the Year’ binnen. Evert de Goede (Hornbach) won de vakprijs ‘ABN AMRO Retail executive of the Year’. Tot slot werd de award voor Sustainable Retailer binnengesleept door cosmeticamerk Lush, dat eerder dit jaar ook de Changemaker in Retail Award van RetailTrends in ontvangst mocht nemen.
De prijzen werden tijdens een gala in Santpoort uitgereikt door ABN AMRO en initiatiefnemer Q&A. In de afgelopen maanden stemden consumenten op hun favoriete retailers voor de publieksprijzen ‘Beste Winkelketen van Nederland’ en ‘Webshop Awards the Netherlands’.
De award voor Sustainable Retailer werd uitgereikt door een jury, bestaande uit Henk Hofstede (sector banker retail commercial clients, ABN AMRO), Mark Veldkamp (commercial director, Q&A), Hanneke van de Vijfeijke (sustainability leader, IKEA), Sanne Bogaarts (manager csr, Lidl), Erwin van Overbeek (manager large enterprise network, MVO Nederland), Meike Koster (marketing & communications manager, Max Havelaar), Marlot Kiveron (sustainability manager, Ace&Tate) en Marcel ten Holte (eigenaar, RetailTrends Media).
De genomineerden voor de overige prijzen werden benoemd door vakgenoten. Tijdens het gala konden retailers hun stem uitbrengen op hun favoriete genomineerde. Het is de zeventiende keer dat de Retailer of the Year-awards worden uitgereikt.
Bron: RetailNews
Comments
Nog geen reacties op Bol.com verkozen tot ‘ABN AMRO Retailer of the Year’