Het Belgische topmerk âhuppleâ start binnenkort officieel in Nederland. Het merk staat bij onze zuiderburen bekend als een gezonde beloning voor de hond. Al eerder schreef de Belgische pers lovende woorden over hupple. DSZ Actueel is benieuwd naar de 28 jarige eigenaar Manuel Goossens, zijn bedrijf en wat deze nieuwkomer op de Nederlandse markt zo bijzonder maakt.
“Wij zijn niet zomaar ‘de zoveelste aanbieder van hondensnacks'”, begint de jonge ondernemer Goossens. “hupple bestaat inmiddels al 5 jaar en slaagde er in, zonder de ondersteuning van hondenvoer als basisproduct en dus puur als snack, een merk te worden. Zo introduceerde we als eerste âkoekjes voor honden verpakt zoals bij de koffieâ via Hilton Hotels en Holiday Inn. Kort daarop scoorden we met âhot dogsâ, âkoekjes met een cream vullingâ en zelfs een heus kookboek voor honden.”.
Dit resulteerde in een klein maar sterk roterend assortiment, met een gezonde mix van âbasicsâ en âinnovatiesâ, op minder dan een halve vierkante meter display. Daarnaast slaagt Manuel Goossens er telkens in het merk onder de aandacht te brengen. Bijzondere marketing met verrassende events en het gebruiken van niet eerder aangeboorde kanalen waar zijn doelpubliek graag vertoeft zoals hotels, restaurants en boekwinkels.
Even bijzonder zou het distributiemodel genoemd kunnen worden. De producten moeten een bepaalde mate van exclusiviteit behouden en liggen daarom niet in iedere dierenwinkel te koop. De levering wordt rechtstreeks verzorgd met een franco van slechts 100 euro en men werkt met Ă©Ă©n prijslijst die gelijk is voor iedere afnemer. Deze manier van distribueren past bij de strategie van het bedrijf en het merk. Alles wordt telkens tot de essentie herleid, hupple gaat uit van de âkeep it simpleâ aanpak. âAlleen zo slagen we er in anders dan anders te zijn en te blijven en is er ruimte voor marge die de dierenspeciaalzaak toekomtâ, aldus Goossens.
Ter voorbereiding van de introductie op de Nederlandse markt, is het concept van hupple getest bij Van Noordâs diervoeders en Avonturia de Vogelkelder. âNaast erg mooie verkoopresultaten, ontroerde mij dat ook onze aanpak en communicatie door deze ondernemers erg gewaardeerd werd. Voor mij was dit hĂšt teken wij er met ons concept, de producten en het bedrijf er klaar voor zijn om onze eerste exportstapjes te zetten in Nederlandâ.
Het startschot in Nederland doet hupple op zijn geheel eigen wijze. Zo selecteerde het bedrijf ongeveer 120 ondernemers die uitgenodigd worden op een netwerkborrel in Den Haag, bij Avonturia de Vogelkelder op 7 juli. âDe selectie was moeilijk, we hebben informatie uit diverse hoeken samengebracht en kwamen tot deze beperkte lijst. Het is niet makkelijk om vanuit BelgiĂ« de meest geschikte speciaalzaken te achterhalen. Ik ga er van uit dat we fouten maken, zoals bij het uitnodigen van mensen op een trouwfeest, je vergeet er altijd een aantal. We hopen dat deze ondernemers ons vergeven en ons het laten weten.”
“De netwerkborrel is zeker niet het enige moment waarop geĂŻnteresseerden zich kunnen melden. Ik hoop de komende weken veelvuldig koffie te mogen drinken in Nederland”, sluit Manuel Goossens lachend af.
Meer informatie over de introductie van hupple is te vinden op de website van het merk.
Comments
Nog geen reacties op Belgisch merk ‘hupple’ start in Nederland