Het Nederlandse moederbedrijf van Beeztees, Pet Supplies Beheer BV, heeft het in Duitsland gevestigde huisdierbenodigdheden bedrijf Karlie Flamingo GmbH overgenomen. Naast 100% van de aandelen zijn ook de handelsnamen “Karlie Flamingo” en “Karlie” aangekocht.
Karlie Flamingo GmbH is al meer dan 40 jaar een bekende internationale leverancier van huisdierbenodigdheden en fabrikant van ‘high quality’ halsbanden en lijnen. Met een assortiment van 7000 artikelen voor hond, kat, knaagdier, vogels en vissen zijn ze de nummer 2 in de Duitse markt. Meer dan 100 medewerkers bedienen een breed en divers klantenbestand, waarbij service en category management belangrijke onderdelen zijn.
Karlie blijft zoals het nu is, een zelfstandig opererend bedrijf, met haar eigen merk, logistiek, medewerkers en management. Met een kapitaalinjectie van het nieuwe moederbedrijf kan Karlie zijn uitlevergraad verder verhogen. Daarnaast zal Beeztees Karlie gaan ondersteunen bij het ontwikkelen van nieuwe producten.
“Met deze overname hebben we een unieke mogelijkheid om onze Europese marktpositie sterk te vergroten. Als een strategische investeerder hebben we geloof in de huidige organisatie en het Karlie merk. We kijken er naar uit om samen met het team het “oude” Karlie weer op de kaart te zetten. Vroegere Karlie waarden, zoals betrouwbaarheid, innovativiteit en top service zullen weer herleven”, aldus Job en Guusje van Riel, eigenaren van Beeztees.
“Beeztees is een geweldige nieuwe eigenaar. Na de mislukte ‘buy and build’ strategie en de moeilijke situatie welke werd gecreëerd door het faillissement van het Belgische dochterbedrijf, zijn we blij dat we eindelijk een nieuwe en strategische eigenaar hebben. Met de hulp van het evenwichtige management team van Beeztees zullen we onder andere gaan profiteren van de innovatiekracht van de nieuwe eigenaar. Dit zal Karlie weer het vroegere succes gaan brengen. Een sterk Karlie label en een solide en innovatieve organisatie”, zegt Dominic Müser, managing director van Karlie Flamingo GmbH.
Beeztees is begonnen in 1969 als een traditionele groothandel in dierenbenodigdheden. Inmiddels is zij uitgegroeid tot een leidende B2B partner met klanten in meer dan 45 landen, met Nederland, België en Duitsland als thuismarkt. De transitie van traditionele groothandel naar een waarde toevoegende leverancier begon met de toetreding van de 2e generatie in 2006. Er werd een stevig organisatorisch fundament gelegd met focus op in-house productontwikkeling. Daarnaast werden gratis diensten, zoals dropshipment, winkelinrichting en category management toegevoegd om klanten te ontzorgen. Inmiddels is Beeztees een heus consumentenmerk. De huidige organisatie is marketing gedreven waarbij conceptueel denken, trend adoption, het vergaren van shopper inzichten en ‘branding’ belangrijke competenties zijn. Retail partners zien Beeztees dan ook als het nummer 1 merk in dierenbenodigdheden in Nederland.
Bron: Beeztees
Comments
Nog geen reacties op Beeztees neemt Karlie Flamingo over