Al rondlopend op de beurs hebben we ook een aantal nieuwe ontdekkingen gedaan. Waar new@anido ons had moeten helpen, hebben we daar wel enkele nieuwigheden gezien, maar er waren ook producten die we al kenden vanuit de Dibevo Vakbeurs. Daarnaast waren er ook producten die niet geheel vernieuwend waren.
Als eerste de twee producten die gewonnen hebben bij new@anido. Dit was in de categorie voeding: De Hupple Pep’up (Hupple), welke naar eigen zeggen “zorgt voor het extra vleugje van 100% zalm, kip of rund om de voeding van je viervoeter op smaak te brengen. De ‘pepermolens’ zijn ideaal als gezond extraatje, maar ook de oplossing bij dieren die niet willen starten met eten“. In de categorie accessoires en verzorgingsproducten was dit: 3SixtyFun® (Van der Basch Trading), welke volgens de leverancier “geweldig is voor de tuin, park, vakantie of zelfs onderweg. 3SixtyFun® is een vaste rollijn met optimale bewegingsvrijheid voor uw huisdier wat niet in de knoop raakt“.
Andere nieuwigheden die we hebben gezien zijn een hoop nieuwe voeders. Speciaal voor kleine dieren, een nieuwe lijn van een bestaand merk, net even die twist aan een andere gezondheidslijn, maar eigenlijk twee voedingen die wat ons betreft nieuw of vernieuwend zijn. Dat zijn de honden- en kattenvoeders van “Barking Heads“. Het voer zal daarbij niet zo bijzonder zijn en verschillen van de rest, maar het concept dat is neergezet is sterk en goed doordacht in alle opzichten. Wat ons betreft een kans waard om in de overvolle markt van de voeders de concurrentie aan te gaan. Groothandel Nagels stond er mee op de beurs. De twee de is ook een nieuw concept en bijpassende vernieuwende verpakking Terra van Vadigran. Vadigran kiest hiermee voor vernieuwing in haar aanbod knaagdieren- en konijnenvoeding. De nieuwe mengelingen zijn volledig samengesteld volgens de natuurlijke behoefte van de dieren.
Het inhuren of gebruik maken van een bekende ontwerper is niet echt nieuw, maar wel een meer voorkomend verschijnsel. Het kan een bepaalde lading of identiteit geven aan een product of productlijn en meteen een image of stijl neerzetten die de consument aanspreekt. Of niet. Maar het is zeker een mogelijkheid om je te onderscheiden en daar speelt deze leverancier slim op in. Hoewel de ontwerpers voor de Nederlandse markt misschien relatief onbekend zijn, kijken we hier wel naar een echte Martin Sellier of een Teo Jasmin.
Tenslotte een aantal andere producten die we niet onbenoemd willen laten. Dit zijn de GPS tracker van g-paws, welke niet echt nieuw is, maar wel inmiddels klein genoeg om goed te gebruiken bij huisdieren en volgens ons in deze maatschappij een goede toekomst kan hebben. Nut en fun worden hierin gecombineerd.
Ook de Dual Doggie is misschien niet nieuw, maar wel vernnieuwend. Een lijn met twee uiteinden voor het uitlaten van twee honden tegelijk was al mogelijk. Echter het onafhankelijk bedienen van de lengte nog niet en daarbij een draaimechanisme, waarbij de lijnen niet in de knoop kunnen raken tijdens het uitlaten ook nog niet.
De minivijvers voor in huis of in de tuin van Velda zijn wat ons betreft goede uitbreidingsmogelijkheden voor een dierenspeciaalzaak en zeker tuincentra. Leuk, fris en makkelijk. Afkomstig van een bedrijf dat continu in vernieuwingen denkt. Mooi om te zien.
De nieuwe geurende shampoo van Beaphar, welke niet bij new@anido te zien was, maar wel op de stand en voorlopig alleen voor de Franse en Belgische markt verkrijgbaar. De extracten die worden gebruikt komen overeen met die voor menselijke producten. We vragen ons aan de ene kant af of dit echt iets is voor ons nuchter Nederlanders. Aan de andere kant twijfelen we er niet aan dat de humanisering van de huisdieren hiermee een nieuwe richting ingaat. Het huisdier ruikt zometeen als wij willen en dat wil toch iedereen? Hoewel deze mening natuurlijk niet door iedereen gedeeld zal worden, vinden we het wel het vermelden waard.
Bij de kauwproducten viel ons de Whimzees op, een ministand onder de vlag van Laroy Duvo, maar een goedlopend concept wat nieuw leven ingeblazen met een verassende aanpak. Een product zonder gluten, natuurlijke ingrediënten en vegetarisch en bovenal goed voor het gebit.
Twee snack-gerelateerde producten die Karlie-Flamingo in de stand had staan trokken ook de aandacht. Een pizza en een chips werden toegevoegd aan het assortiment, geheel in de gedachte vanuit de humanisering. Niet alleen de pizza-verpakking doet denken aan een echte pizzadoos, ook de chipskoker lijkt sprekend op een product dat we kennen uit de schappen van de supermarkt.
Comments
Nog geen reacties op Anido 2014: Nieuwe ontdekkingen