Almo Nature, de toonaangevende Italiaanse producent van natuurlijke honden- en kattenvoeding, heeft Edelman gekozen als communicatie-adviespartner. Edelman zal adviseren en ondersteunen op het gebied van Almo Nature’s digitale activiteiten en mediarelaties.
Edelman zal de positioneringsstrategie voor het merk en de producten ontwikkelen met als doel het beeld van Almo Nature als innovatieve organisatie te versterken. Daarnaast zal Edelman Almo Nature ondersteunen met het beheren van de internationale Facebook- en Twitterpagina’s.
Almo Nature, actief in Italië, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Zwitserland, Groot-Brittannië en Oostenrijk, heeft Edelman gekozen vanwege zijn internationale karakter, diepgaande kennis van de lokale markten en digitale expertise.
Annemieke Kievit, General Manager van Edelman Amsterdam: “Almo Nature gebruikt zijn passie en expertise om kwalitatief hoogwaardige voeding voor honden en katten te ontwikkelen die aansluiten bij hun natuurlijke voedingspatroon. Met diezelfde bevlogenheid gaan wij invulling geven aan de visie en ideeën van Almo Nature in Nederland en de bekendheid van het merk verder vergroten.”
Edelman
Edelman is ’s werelds grootste onafhankelijke PR-bureau. In Nederland is Edelman in Amsterdam gevestigd. Ruim zeventig communicatieprofessionals werken in zes gespecialiseerde teams: Corporate, Consumer Brands, Health, Technology, Digital en ArtLab. Edelman is expert op het gebied van vertrouwen in organisaties en is sterk in het creëren, plannen en uitvoeren van corporate, crisis- en marketingcommunicatieprogramma’s voor (inter)nationale bedrijven en organisaties. Via het geïntegreerdeEdelman Digital heeft Edelman lokaal en internationaal veel expertise in huis op het gebied van online communicatie en de inzet van social media.
Edelman heeft 67 vestigingen in Europa, Noord-Amerika, Zuid-Amerika en Azië met in totaal 4800 mensen. Daarnaast heeft Edelman affiliates in meer dan dertig steden. Holmes Report heeft Edelman in 2013 benoemd tot Global Agency of the Year, en eerder in 2011 en 2012 tot nummer 1 in de Holmes Report Global Ranking of the world’s 250 largest public relations firms. In 2012 won Edelman Nederland een Silver SABRE Award voor Shell’s Energy Future programma. Edelman Digital is in 2012 door The Holmes Report verkozen tot Digital Agency of the Year.
Almo Nature
Almo Nature is in 2000 opgericht door Pier Giovanni Capellino. Vandaag de dag is het bedrijf een van de meest dynamische spelers in Europa op het gebied van diervoeding. Almo Nature was het eerste bedrijf ter wereld dat gezonde en pure honden- en kattenvoeding zonder toevoegingen op de markt bracht. Het bedrijf is in een paar jaar uitgegroeid tot een voorbeeld in de sector en werd in een periode van slechts tien jaar een kleine multinational.
Het moederbedrijf van de Almo Nature Group is gevestigd in Italië (hoofdkantoor in Genua) en heeft dochterondernemingen in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Groot-Brittannië, Frankrijk, Canada en de Verenigde Staten. Het bedrijf heeft in totaal ruim honderd mensen in dienst. Almo Nature heeft distributeurs in negentien landen en een geconsolideerde omzet van 50 miljoen euro in 2012 (waarvan 40% in het buitenland). In 2013 was het bedrijfsvolume 60 miljoen euro met een exportaandeel van 45%. Vanaf 2014 wordt 33% van de winst toegewezen aan het Almore Fonds, dat goededoelenprojecten en -evenementen voor dieren financiert. Dit sluit aan bij het ‘Love – Food’ project, dat het in de afgelopen jaren mogelijk heeft gemaakt gemiddeld 1 miljoen Almo Nature maaltijden te doneren aan hulpbehoevende honden en katten.
Bron: Edelman, Almo Nature
Comments
Nog geen reacties op Almo Nature kiest Edelman