Meer en meer mensen die online hun aankopen doen, halen liever hun gekochte waar af in de winkel, dan te wachten op de postbezorger. Een aantal grote retailketens zijn daarom sinds kort gestart met fysieke plekken waar klanten hun internetaankopen af kunnen halen. Dat meldt Het Financieele Dagblad deze week.
Deze trend kan wel eens voordelig uitpakken voor de ondernemers met een fysieke winkel en biedt nog meer mogelijkheden om naast de offline winkel ook een online etalage te hebben in de vorm van een webshop. Het mes snijdt daarbij aan twee kanten. De consument koopt zijn producten nog steeds bij de specialist en komt, door de producten af te halen, in de winkel waar eventueel extra advies gegeven kan worden.
Een andere optie is het inzetten van Kiala afhaalpunten. Kiala, dat sinds 2001 aan een Europees netwerk van afhaalpunten bouwt, biedt de Nederlandse consument op dit moment zeshonderd plekken waar hij zijn bestelling kan ophalen. De afhaalpunten van Kiala zijn gelokaliseerd op drukbezochte locaties, zoals supermarkten, tankstations en krantenwinkels.
Kiala ziet de lijn in Nederland hard omhoog gaan: inmiddels is het percentage online shoppers In Nederland dat aangeeft zelf zijn internetbestelling op te willen halen, gestegen tot twintig procent. Ronald Metselaar, verkoopdirecteur van Kiala, licht toe: “Ieder e-commercebedrijf beseft zich inmiddels dat de klant meer keuze wil. Het heeft even tijd nodig gehad voor de Nederlandse markt er klaar voor was, maar nu groeien we met tientallen procenten per jaar.”
Comments
Nog geen reacties op Afhalen van online bestelling stijgt in populariteit