Week van het Huisdier 2010

12 mei 2010 - 08:05 - 3 reacties

Week van het Huisdier 2010

Ook dit jaar organiseert het LICG (landelijk informatiecentrum gezelschapdieren) in mei weer de Week van het Huisdier. Het doel is om onder de aandacht te brengen dat mensen op een verantwoorde manier met huisdieren moeten omgaan en tips te geven hoe dat dan kan. Dit jaar wordt de Week van het Huisdier gehouden van zaterdag 15 mei tot en met zondag 23 mei 2010.

Het thema van 2010 is “Een huisdier, iets voor jou?”. Ook deze keer heeft het LICG weer een boekje gemaakt met Jan, Jans en de kinderen in de hoofdrol. Het boekje is vanaf 15 mei te verkrijgen bij onder andere dierenartspraktijken, dierenspeciaalzaken, asielen, dierenpensions en kinderboerderijen. Vele hebben in deze week ook allerlei acties. Daarbij valt te denken aan inloopspreekuren, kleurwedstrijden, knutselen voor kinderen, dierenshows, fotowedstrijden, loterijen en workshops. Meer informatie is te vinden op de website www.licg.nl.

Deel dit bericht:


Comments

3 reacties op Week van het Huisdier 2010

  1. Elk jaar weer een goed initiatief.
    Alleen jammer dat je er weinig tot niets van terug ziet in de dierenspeciaalzaken. Het is toch weer een stukje gereedschap waar een dieren’speciaal’zaak kracht uit kan halen. Jammer dat het niet op een juiste manier wordt benut.

  2. Dit is een intiatief van hoofdbedrijfschap een advies orgaan van de regering.waar de verplichting aanzit om elk jaar een bedrag te betalen aan die oplichters.
    Ik betaal toch liever mijn eigen reclame zodat ik zelf een keuze kan maken hoe ik mijn geld uitgeef.

  3. Marcel Rutte:
    “Dit is een intiatief van hoofdbedrijfschap een advies orgaan van de regering.waar de verplichting aanzit om elk jaar een bedrag te betalen aan die oplichters.
    Ik betaal toch liever mijn eigen reclame zodat ik zelf een keuze kan maken hoe ik mijn geld uitgeef.”

    Met zo’n instelling komt de branche natuurlijk niet verder…!
    Het hoofdbedrijfschap bekijkt de branche in z’n geheel en niet per winkel individueel.
    Het gaat er juist om dat de doelgroep zich bewust wordt van het nut van o.a. een dierenspeciaalzaak. Het hoofdbedrijfschap probeert de consument op deze manier in te lichten over bepaalde zaken ten goede van o.a. de dsz. Vaak zaken die ook ter sprake zouden moeten komen in de dieren’speciaal’zaak. De onderwerpen van ‘het week van het huisdier’ zijn handreikingen voor de detailhandel. Wat je hiervan terugziet in de dieren’speciaal’zaak is enkel en alleen af en toe eens een boekje wat weggegeven wordt. De dieren’speciaal’zaken pakken de gegeven ondersteuning in de meeste gevallen niet op, een gemiste kans.
    Wat is het doel van een dierenspeciaalzaak? Wat is je doelgroep?
    Hoe adverteert een dierenspeciaalzaak op dit moment? Wordt hiermee het doel van de dierenspeciaalzaak en de doelgroep bereikt?
    ‘Het week van het huisdier’ kun je als ondernemer in je winkel eigen maken, het laten leven. Als je er toch voor ‘moet’ betalen, waarom wordt er dan veelal in de eigen winkel verder geen aandacht aan besteed. Om de branche op te krikken, moeten we allemaal de schouders eronder steken en niet alleen maar individueel blijven denken. Doe iets met wat er gegeven wordt.

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten