In aanwezigheid van 300 marketeers met passie voor innovatie, zijn in Brussel totaal 32 Awards āGekozen Product van het Jaar 2017ā BelgiĆ« uitgereikt. In een representatieve steekproef kozen meer dan 5000 Belgische consumenten de winnaars uit het enorme aanbod innovatieve A-merken.
Al eerder werden de prijzen voor 47 innovaties in Frankrijk uitgereikt. Dit jaar is de 30e verjaardag van Gekozen Product van het Jaar (Voted Product of the Year ā Elu Produit de lā AnnĆ©e). Het bedrijf werd opgericht in 1987, dit jaar wordt het concept op basis van onafhankelijk consumenten onderzoek succesvol toegepast in 40 landen.
Bij de Awards Ceremony In BelgiĆ« bleken de innovaties van drie āNederlandseā bedrijven favoriet bij de Belgische Consument. Het betreft Philips met de SceneSwitch, Hello Fresh en Hak peulvruchten in een pouch. Op 9 maart a.s., bij de Awards Ceremony in Nederland, zal blijken of de Nederlandse consumenten dezelfde favorieten hebben.
En de winnaars in Nederland ā¦ 22 innovatieve A-Merken
In Nederland worden op 9 maart de Awards uitgereikt aan 22 innovatieve A-Merken. Onder de titel āInspirerende organisaties innoveren met impactā belicht Joris van Zoelen (āInspirerende 40 Merkenā) innovatie als aanjager van merk- en organisatiegroei. Nielsenās Dewy Heiser presenteert “De Consument & Innovatie in Nederland”.
Vorig jaar wasĀ PedigreeĀ® DentaFlexĀ® Ć©Ć©n van de winnaars, afkomstig uit de DSZ branche.Ā De toenmalig nieuwe kauwstaaf van Pedigree zorgt voor een extra grondige reiniging van het gebit vanĀ de hond, waarbij wetenschappelijk is aangetoond, dat tweemaal gebruik per week de vorming van tandplak en tandsteen vermindert, daar waar dit het belangrijkst is: langs de tandvleesrand.
Return on Innovation, hoge impact
Wereldwijd bewijst het felrode logo zijn waarde door meer dan 3,5 miljard consumenten eenvoudiger hun keuze te laten maken uit het overweldigende aanbod van producten. Product innovaties worden in een onafhankelijk en representatief onderzoek voorgelegd aan consumenten. De consument bepaalt welk product zijn vertrouwen verdient op basis van de innovatie, de aantrekkelijkheid van het product en de aankoopintentie. Voor merkartikelen levert een innovatief product, voorzien van het Gekozen Product van het Jaar logo een hogere verkoop op. De impact van winnen en logogebruik is groot, een hogere penetratie, meer omzet; Return on Innovation.
Bron: De verkiezing āGekozen Product van het Jaarā
Comments
Nog geen reacties op Uitreiking awards voor favoriete innovaties in Nederland op donderdag 9 maart