Op 14 november 2012 wordt de 17e editie van de ING Retail Jaarprijs gehouden. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens het ING Retail Jaarprijs Gala. Winkelketens én zelfstandige winkeliers kunnen weer meedingen naar de felbegeerde hoofd- en deelprijzen van de ING Retail Jaarprijs. De komende maanden zal weer flink door retailers worden gestreden om de gunst van de verschillende jury’s en het publiek.
Vakjuryprijzen (hoofdprijzen)
In deze categorie worden jaarlijks twee hoofdprijzen uitgereikt: Vakjuryprijs Beste Winkelketen en Vakjuryprijs Beste Zelfstandige Winkel. Een deskundige en onafhankelijke jury beoordeelt de kandidaten op onderdelen waarop een winkel(keten) zich kan onderscheiden van de concurrentie, zoals het gevoerde strategische beleid, de vernieuwingswaarde, klanttevredenheid en winstgevendheid. In 2011 won Primera de prijs voor de Beste Winkelketen en Tieleman Keukens uit Middelharnis de prijs voor de Beste Zelfstandige Winkel.
Juryprijs Beste Starter
De jury keert verder een prijs uit aan de Beste Starter van het jaar. De winnaar hiervan heeft echt iets nieuws neergezet in retailland, een gat in de markt ontdekt én deze weten te vullen. Het is een prijs voor een van de vele ondernemende geesten die het aandurven een nieuw winkelconcept te starten. Dat is goed voor de hele branche. Alle reden dus om starters extra in de spotlights te zetten, te belonen en verder te stimuleren met de belangrijkste vakprijs voor nieuwe winkelconcepten. De jury beoordeelt de kandidaten op rendement en continuïteit, originaliteit en oorspronkelijkheid, winkelambiance en personeel, uitrolmogelijkheden, benutting van de combinatie ‘bricks en clicks’ en de kwaliteit van de presentatie tijdens het ING Retail Jaarprijs Excellence Event (halve finale). Dit is het voorprogramma van het ING Retail Jaarprijs Gala. In 2011 won 2theloo deze prijs voor een concept om van toiletteren een detailhandelsfunctie te maken.
Publiciteit en betrokkenheid verzekerd
Deelnemers aan de verschillende competities profiteren van de publiciteit rondom de verkiezing. Mede dankzij mediapartners als De Telegraaf en RetailTrends en de grootschalige aandacht in zowel landelijke als lokale media en in vakbladen is publiciteit gegarandeerd. De ING Retail Jaarprijs zet verder social media en de website in. Daarnaast speelt de samenwerking met de verschillende partners van de ING Retail Jaarprijs het komende verkiezingsjaar weer een belangrijke rol bij deze publiciteit. Daarnaast zorgt deelname aan deze prijs voor veel enthousiasme en betrokkenheid van klanten.
Inschrijven is mogelijk tot en met 15 juni 2012 via het inschrijfformulier op de website van de ING Jaarprijs.
Comments
Nog geen reacties op ING Retail Jaarprijs Gala 2012