Om de consument te bereiken is het belangrijk een goede mix van marketingmiddelen in te zetten, zowel landelijk als lokaal. In 2011 werd lokale marketing onderdeel van de landelijke aanpak; binnen de marketingbijdrage van iedere Dobey ondernemer wordt een vast percentage beschikbaar gesteld voor lokale Dobey marketing. Op die manier kan de Dobey ondernemer binnen landelijke uitgangspunten lokaal de marketing optimaliseren.
Nadat Dobey in 2012 succesvol startte met landelijke en lokale Facebook pagina’s wordt nu in 2013 nog breder ingezet op communicatie. Naast de bestaande landelijke huis-aan-huis magazines en flyers die verspreid worden in de verzorgingsgebieden van de Dobey ondernemers, worden deze uitingen in 2013 ondersteund door digitale nieuwsbrieven aan minimaal 200.000 dierenliefhebbers. Dobey verstuurde reeds digitale consumenten nieuwsbrieven vanuit landelijke en lokale klantbestanden, maar zet nu een grote stap door samen te werken met een groot dierenliefhebbers platform. Net als bij de eigen klantbestanden is van iedere ontvanger bekend welk huisdier men heeft. Daardoor kan er gerichter gecommuniceerd worden met adviezen, activiteiten en promoties.
Daarnaast is Dobey onlangs gestart met een intensieve radio campagne. Met een bereik van 2.000.000 luisteraars wordt er 28 keer per maand gedurende geheel 2013 een commercial uitgezonden op SlamFM Radio 10 Gold.
De belangrijkste communicatie vindt natuurlijk plaats op de winkelvloer, maar om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te behouden is het inzetten van diverse communicatiekanalen van groot belang.
Laatste reacties