9% meer bezoekers op Anido 2104

3 maart 2014 - 15:03 - 0 reacties

9% meer bezoekers op Anido 2104

ANIDO 2014 heeft haar 18de editie afgesloten met 5.006 bezoekers hetzij een stijging van maar
liefst 9% t.o.v de editie 2012. De eerste reacties van zowel standhouders als bezoekers zijn zeer
positief over de bezoekersopkomst, de aangename sfeer op de beursvloer, de professionele
uitstraling van de standen en de nieuwe randevents. Hiermee bevestigt ANIDO haar sterke positie
als dé vakbeurs voor de pet care markt in de Benelux en Frankrijk.

ANIDO 2014 bood een representatief beeld van wat er op de pet care markt leeft en beweegt. Niet
minder dan 114 exposanten uit 9 landen en meer dan 500 merken waren aanwezig in drie beurshallen
waarvan 42% nieuwe firma’s (nieuw- of terugkomers). Het beursaanbod was hiermee bijzonder
compleet en gaf meteen een duidelijke trend weer: de (verdere) humanisering van het huisdier.
Leveranciers zijn bijzonder innovatief in onze branche, denk maar b.v aan de ‘pizza snacks’ of trendy
outfits voor de hond en de ‘design’ en speelse accessoires voor allerlei andere huisdieren.

Na de wat tegenvallende bezoekerscijfers in 2012 (slechte weersomstandigheden), kon ANIDO nu
opnieuw groei realiseren. ANIDO 2014 ontving in totaal 5.006 bezoekers: 2.957 bezoekers op zondag
(+ 3,5% tov de vorige editie) en 2.049 bezoekers op maandag (+ 17% tov de vorige editie). Over het
hele week-end betekent dit een mooie stijging van 8,6%. De bezoekers kwamen uit 17 landen.

HUPPLE PEP’UP & 3 SIXTY FUN WINNEN NEW@ANIDO AWARDS
Op de NEW@ANIDO stand konden bezoekers op zondag hun stem uitbrengen voor de beste
noviteiten. De wedstrijd telde 46 ingeschreven producten. Voorwaarde om te kunnen deelnemen was
dat de producten moesten verschenen zijn op de Belgische markt na 1 september 2013. Bezoekers
waren bijzonder talrijk om hun mening te delen. Uit meer dan 800 stemmen kwamen volgende
winnaars:

In de categorie ‘voeding’ ging de eerste plaats naar de Hupple Pep up van Good!D. Deze originele
‘pepermolens’ brengen niet alleen een extra smaakje aan de voeding van de viervoeter, ze vormen
ook een oplossing bij dieren die niet willen starten met eten. De 2de plaats was voor Opti life van
Versele Laga, een volwaardige, uitgebalanceerde voeding voor de optimale gezondheid van de hond. Op de
derde plaats eindigde Heartbrakers van Vitakraft, een zachte voeding die de voordelen van nat- en
droogvoer samenbrengt.

In de categorie ‘verzorging & accessoires’ ging de eerste plaats naar de 3 Sixty fun van Van der
Basch Trading, een vaste rollijn die niet in de knoop raakt met optimale bewegingsvrijheid voor het
huisdier. De 2de plaats was voor de g-paws live track+data recorder van G paws. Deze kleine gps
data-recorder houdt tracklogs bij van het huisdier en is met zijn 11 gram de kleinste en lichtste GPS
op de markt. Op de derde plaats: de Flexi Vario System van Flexi Bogdahn. Deze nieuwe hightech
rollijn biedt de houder meer flexibiliteit, veiligheid en comfort bij het uitlaten van de hond.

TOMBOLA
Dit jaar was er voor het eerst een tombola actie gekoppeld aan de New@Anido wedstrijd. Ieder uur
won een bezoeker een pakket geselecteerde nieuwigheden die hij meteen mocht meenemen naar
huis. Deze nieuwe actie viel bijzonder in de smaak bij de bezoekers!

ANIDO VERRAST MET MEER BELEVING OP DE BEURSVLOER
Deze editie telde enkele nieuwe elementen die meer sfeer en animo brachten en tegelijkertijd ook
informatief waren. Zo was er voor het eerst een paviljoen voor handelaars in dieren zoals papegaaien,
reptielen, tropische vissen, vogels enz. Levend goed vormt de basis van de pet care branche. Het
aanbieden van dieren met de juiste bijhorende informatie en advies in de winkel helpt de
dierenspeciaalzaken zich te onderscheiden.

De organisatie is ook met een cameraman op bezoek geweest bij zes succesvolle
dierenspeciaalzaken. Bijzonder inspirerend om eens achter de schermen te kunnen kijken bij de
collega’s. De boodschappen uit de video interviews waren duidelijk: enkel wie professioneel met zijn
vak bezig is, zal overleven. Specialisatie, advies, beleving in de winkel, betrokkenheid van het
personeel zijn terugkomende items in de diverse gesprekken. Tot slot waren er ook de drukbezochte
trimdemonstraties georganiseerd door K2Groomers Academy waarbij de nieuwste trends en
rascoupes werden gedemonstreerd op een podium door o.a Kitty Dekeersgieter.

Anido blikt terug op een geslaagde editie. De gratis drankjes en hapjes in de wandelgangen, de
bovengenoemde vernieuwingen en de zo typische gemoedelijke ‘Anido sfeer’ zorgen duidelijk voor
meerwaarde.

De volgende editie van ANIDO staat gepland op 21 & 22 februari 2016 in Kortrijk Xpo.

Bron: ANIDO

Deel dit bericht:


Comments

Nog geen reacties op 9% meer bezoekers op Anido 2104

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten