Tegenwoordig is het niet makkelijk om te ‘overleven’ als ondernemer in de retail. Er moet keihard gewerkt worden om het hoofd boven water te houden. Consumenten houden hun hand op de knip en de economie werkt ook niet mee.
Vaak hebben ondernemers zélf de mede-oorzaak, kansen genoeg maar deze worden niet altijd gegrepen. Ondernemers weten zich niet genoeg te onderscheiden. Op online-gebied liggen nog veel kansen open. Marco Wolters, commercieel directeur van het GfK, en Alexander Heijkamp, sectormanager retail bij de Rabobank, delen hun bevindingen via www.mkbservicedesk.nl en geven aan waar de kansen liggen voor de retail-ondernemers.
GfK Retail and Technology is wereldwijd toonaangevend marktonderzoeker en helpt organisaties hun bedrijfsresultaat te verbeteren. Continu worden feitelijke verkopen van producten en diensten die worden aangeboden via de detailhandel, internet websites en andere bedrijfsmatige verkooppunten verzameld. Op deze manier worden relaties uit verschillende branches en sectoren van betrouwbare en actuele marktinformatie voorzien.
Bron: GFK, MKB Servicedesk
Comments
Nog geen reacties op GfK en Rabobank op zoek naar trends in de retail