Werelddierendag 2013 kan beschouwd worden als de meest succesvolle verkoopdag aller tijden van Faunaland en Dobey. De twee formules hadden de handen voor deze Dierendag ineen geslagen. De Dierendag van vorig jaar was al een enorm succes, maar dit jaar werden er wederom recordomzetten geboekt. Ook liepen er vele unieke acties en waren Faunaland en Dobey dagen lang te horen op Radio 100% NL. Ook online was de week van Dierendag een recordweek in alle opzichten.
Ondernemers profiteerden volop van de grote groepen klanten die naar de winkel kwamen om hun huisdier(en) eens goed te verwennen. De aanloop was deels het resultaat van een aantal succesvolle landelijke acties, waaronder radiocommercials van Faunaland, Dobey en Royal Canin die de week voor – en tijdens – Dierendag de hele dag door op Radio 100% NL te horen waren. Hieraan was een actie gebonden waarbij een jaar lang gratis dierenvoer van Royal Canin gewonnen werd door Manon en haar kat Luna uit Almelo.
Een andere reden voor de stormloop was de spectaculaire “Bigshopper” actie, waarbij een gratis te ontvangen Faunaland of Dobey bigshopper (tas) gevuld kon worden met producten die tegen maar liefst 25% korting afgerekend kon worden.
De gehele week waarin Dierendag dit jaar viel is succesvol te noemen. Het aantal Facebook fans en Twitter volgers steeg, met name dankzij de radiocommercials en een online actie waarbij een aantal cadeaubonnen t.w.v. 50 euro werden verloot. Ook de websites van Faunaland en Dobey behaalde recordcijfers: het aantal unieke bezoekers was niet eerder zo hoog dan op Dierendag 2013.
leuk al die drukte, geen idee natuurlijk of dat wat zegt over de vorige edities of over deze , maar dit terzijde …………recordomzetten maakt Zooplus ook,de verdienste schijnt echter wat tegen te vallen. 25% korting op de verkoopprijs is nogal wat ( zeker als je kijkt naar de gemiddelde marge in de branche ) . Ben wel nieuwsgierig naar de uiteindelijke NETTO resultaten ……….zouden weleens negatief kunnen zijn ! Volgens mij hoort er boven het artikel Commercial te staan ………
Helemaal eens met reactie, lijkt me typisch een promotje voor onze vrienden van de franchise!