Via Bol.com verkopen meer dan 4.000 zakelijke verkopers hun artikelen. Binnen een half jaar hebben zij dan ook meer dan een half miljoen nieuwe artikelen aan het assortiment toegevoegd, hiermee passeert Bol.com de grens van 7 miljoen artikelen.
Bol.com biedt sinds vorig jaar aan ondernemers, verenigingen en winkeliers (met en zonder webwinkel) de mogelijkheid om hun assortiment online te verkopen. En met succes, voor sommige winkels wel een omzetstijging van 50%.
Michel Schaeffer, marketing directeur bij Bol.com: “We willen klanten altijd maximale keuze bieden. Dat geldt voor de omvang van het assortiment, maar ook voor prijs, beschikbaarheid en snelheid van levering. Door het openstellen van onze winkel voor andere verkopers, kunnen klanten ook het assortiment van bijvoorbeeld specialisten vinden dat tot een jaar geleden niet bij Bol.com te koop was. Sommige verkopers hebben hun omzet zien groeien tot wel 50% doordat zij ineens een veel groter publiek bereiken. Overal variëren de omzetten van enkele honderden tot vele tienduizenden euro’s per maand.”
Naast nieuwe artikelen kunnen ook zaken die al wel bij Bol.com verkrijgbaar zijn, door externe verkopers worden geïntegreerd in de winkel.“Zo geven we de klant toegang tot de prijzen en beschikbaarheid van andere aanbieders, maar wel binnen de vertrouwde winkelomgeving van Bol.com.”
Bron: Retail Actueel
graag gedaan appie