Marktkansen biologische diervoeding niet heel groot

4 mei 2013 - 06:05 - 5 reacties

Marktkansen biologische diervoeding niet heel groot

Uit onderzoek van de LEI Wageningen UR is gebleken dat huisdiereigenaren biologisch eten voor hond en kat te ver vinden gaan. Ook zijn de marktkansen voor biologische diervoeding niet heel groot, dit omdat de prijs al snel hoog is. Wel wordt biologisch voer vaak geassocieerd met hogere kwaliteit en meer voedingswaarden.

Verder blijkt uit het onderzoek dat diervoer voornamelijk bij supermarkt, tuincentra en dierenwinkels wordt gekocht. Vooral kattenvoer en verwennerijen voor honden worden in de supermarkt gekocht. Klanten die hondenvoer kopen zijn kritischer en meer merkentrouw dan ‘kattenvoer-klanten’.  Voor een hond zal ook eerder specialistische voeding worden aangeschaft. Bij de aanschaf van kattenvoer hebben aanbiedingen vaak invloed op de inkoop.

Eventuele kansen voor meer verkoop van biologische voeders kunnen liggen in biologische kattenbrokjes, extraatjes, natvoer voor honden en droogvoer voor kleinere honden.

Het volledige rapport is hier te vinden.

Bron: Agri Holland en LEI Wageningen UR

Deel dit bericht:


Comments

5 reacties op Marktkansen biologische diervoeding niet heel groot

  1. De tekst hieronder is de openingstekst van het rapport………..is er iemand die mij deze tekst kan uitleggen , want ik begrijp hier werkelijk niets van ! ? 023-5762889

    De kansen voor biologisch diervoeding in de supermarkt liggen bij:
    – Droogvoer voor de katten. Biologisch voer wordt als kwaliteitsproduct gezien, evenals brokjes. Biologische
    brokjes zou daarom een optie kunnen zijn. Omdat alleen brokjes voor katten via het supermarktkanaal
    verkocht worden liggen daar kansen voor de supermarkt.

  2. In Nederland werden de afgelopen 5 jaar 20 nieuwe kattenvoerproducten op de markt gezet. Hiervan
    is geen enkel kattenvoer biologisch of gemaakt met biologische ingrediënten.

    Volgens mij heeft Kjen 2 jaar geleden een geperste biologische kattenbrok in de markt gezet ( of is het nou OP de markt gezet )

    los van het feit dat het rapport erg rommelig geschreven is , staat het stijf van de aannames ………erg jammer

  3. ik heb het hele rapport gelezen ( wat erg vermoeiend is , want bijna alles wordt wel 10 keer herhaald ) en de enige conclusie die ik kan trekken is dat een paar interessant doende mensen – betaald – met 32 betaalde consumenten hebben zitten babbelen en daar is dan een verslagje van geschreven.Het rapport staat vol met aannames en tegenstrijdigheden ……….en dan beginnen er ook nog eens een heleboel zinnen met het woordje wellicht ( we zijn er dus nog niet helemaal uit ) ………..jammer jammer jammer

    mochten jullie in Wageningen over een paar jaar weer zo’n rapportje gaan maken , mijn telefoonnummer is 023-5762889 en ik wil graag betaald mee komen babbelen.

  4. Andy's dierensuper Sluiskil ( jan dane ) says:

    Het voer wat voldoet aan diverse criteria , criteria van de consument , verkoopt zichzelf. Ondanks commercials op radio en tv , dat zal helpen bij de verkoop , echter de consument zoekt en zoekt , goede voeding en dit in overeenstemming met fatsoenlijke prijzen en eventueel begeleiding vanuit de productie kanalen.
    Je kan rapporten schrijven en marketing bedenken wat je wilt , de consument is kritischer dan ooit tevoren en de kwaliteit van het merk en de begeleiding , spelen een grotere rol dan ooit tevoren.

  5. erick jonas says:

    Wij zien in onze winkel juist een stijgende lijn in de biologische voeding!
    Weer een half onderzoek waar niet kloppende feiten worden uitgehaald, en die als waarheid worden opgeschreven. Jammer Wageningen……….

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten