Dobey speelt actief in op de vele veranderingen in retail en heeft ervoor gekozen om naast de bestaande Dobey webshop actief te worden op het nieuwe platform van Bol.com: Plaza. Dit platform biedt andere webwinkels de ruimte om te verkopen waarbij alleen webwinkels met het Thuiswinkelwaarborg toegelaten worden. Bol.com is na Wehkamp.nl het grootste webwinkelplatform in Nederland. Door actief te worden op Bol.com Plaza lift Dobey mee op de landelijke marketing van Bol.com en tevens het bereik van ruim 1.000.000 bezoekers per maand. Bol.com kondigde afgelopen jaar aan om uiterlijk 1e kwartaal 2013 in de dierbenodigdhedenbranche een positie in te zullen nemen.
Dobey biedt in deze samenwerking een breed, doch aangepast assortiment aan waarbij de huidige adviesprijzen worden gehanteerd Bij alle producten is het voor de consument duidelijk zichtbaar dat deze bij Dobey vandaan komen waardoor er een forse impuls aan de naamsbekendheid wordt gegeven. Het Dobey distributiecentrum handelt, net als de huidige webshoporders, alle bestellingen af.
Dobey wil als formule voortdurend actief inspelen op het veranderende consumentengedrag en gelooft daarbij in de kracht van horizontale samenwerking.
Recent introduceerde Dobey de in-store webshopzuil en integreerde daarmee de clicks in de bricks. Door een unieke samenwerking met contractleverancier Van Riel bieden Dobey ondernemers nu minimaal 12.500 artikelen in hun winkel aan.
Ik zie hier compleet geen reacties van dobey ondernemers.Hoe gelaten ben je als je eigen organisatie direct aan particulieren gaat verkopen.Kom op ondernemend nederland.reacties graag!!!