Onlangs werd de 16e China International Pet Show (CIPS) in Peking gehouden. De CIPS in Peking is de ontmoetingsplaats voor het huisdierindustrie. De jaarlijkse tentoonstelling wordt gezamenlijk georganiseerd door de China Great Wall en NürnbergMesse.
In de afgelopen 16 jaar, is CIPS uitgegroeid tot het belangrijkste Aziatische platform voor de huisdierindustrie. Een optimistische industrie met positieve algemene voorwaarden maakt dit grote succes mogelijk: vergroten van het bewustzijn van dierenverzorging en stijgende inkomens zijn de grootste drivers voor de groeiende huisdiermarkt in China. Een recente studie door Euromonitor International toont aan dat ongeveer 33 miljoen huishoudens in China op dit moment katten en honden houden. Aan honden- en kattenvoer werd in 2012 zo een 7,84 miljard CNY uitgegeven. Dit is zo een 46% meer dan vijf jaar geleden. De voorspelling is dat de markt in 2017 met 64% gegroeid zal zijn.
Hieruit blijkt dat een steeds groter deel van het beschikbare inkomen in China wordt besteed aan huisdieren. Dit komt tot uiting in de jaarlijks toenemende cijfers voor de tentoonstelling: 826 exposanten uit 18 verschillende landen − met inbegrip van 139 internationale bedrijven − en meer dan 35.000 beursbezoekers uit 64 verschillende landen.
Aquaria, voeding voor gezelschapsdieren, vakliteratuur en gezondheidsproducten werden gepresenteerd op een totale oppervlakte van 59.000 m2. 86% van de internationale exposanten zien goed tot zeer goede marktmogelijkheden voor hun producten voor de Chinese markt.
Bron: Nuernbergmesse
Comments
Nog geen reacties op China’s groeiende huisdiermarkt weerspiegeld door goede cijfers