Nieuwe ‘dierenspeciaalzaak’ Miscota komt met dieet-calculator

17 november 2012 - 12:11 - 1 reactie

Nieuwe ‘dierenspeciaalzaak’ Miscota komt met dieet-calculator

Miscota, een webshop met dierbenodigdheden van Spaanse origine, is nieuw op de Nederlandse markt en actief in meerdere Europese landen. Met ruim 2.000 producten  (hondenvoer, veterinaire producten, kennels en speelgoed) weet de webshop zich een plaats te verwerven op de Nederlandse markt.

Om zich te onderscheiden heeft Miscota een dieet-calculator op hun website gezet, ontworpen door veterinair deskundigen. Deze moet hulp bieden om het juiste voer bij de hond te vinden.

Op basis van vier parameters (grootte, leeftijd, ras en bijzonderheden) evalueert de dieet-calculator welk hondenvoer het beste is. Wanneer er bijzonderheden zijn, zoals bijvoorbeeld nierproblemen, kan er op het Miscota Veterinair Centrum uitgezocht worden wat voor voer de hond precies nodig heeft, aldus de webshop die de ambitie heeft om één van de grootste online aanbieders te worden dierbenodigdheden. Door het brede assortiment wat Miscota te bieden heeft, kan er naar eigen zeggen voor bijna elke hond het juiste voer aangeboden worden.

Op deze manier lijkt Miscota een belangrijke rol van de dierenspeciaalzaak over te willen nemen in een onderscheidend kenmerk en zo dierenbezitters aan zich te binden. Er zijn misschien wel basale adviezen te automatiseren, maar er kunnen kanttekeningen geplaatst worden bij deze wijze van handelen. Het lijkt vooral ingezet te worden als marketingtool en er is geen tussenkomst van een een adviseur die kan corrigeren bij een verkeerde keuze, waarbij de kans bestaat dat iemand alsnog het verkeerde voer besteld. De toegevoegde waarde van de fysieke dierenspeciaalzaak met specialist is dan toch wel het kunnen zien van de dieren, het doorvragen aan de klant en op maat kunnen adviseren van het baasje bij de aankoop van de voeding.

Bron: Miscota

 

Deel dit bericht:


Comments

Eén reactie op Nieuwe ‘dierenspeciaalzaak’ Miscota komt met dieet-calculator

  1. Slimme marketingzet, mensen krijgen vaak liever kant en klaar advies dan dat ze zelf gaan uitzoeken wat de beste voeding voor hun hond is. Maar de uitkomst is inderdaad niet optimaal. En ongefundeerd. Als ik aangeef dat mjn hond allergisch is, krijg ik een brok met kip al suggestie, niet handig! Bovendien slecht vertaald.

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten