Zo af en toe is het leuk om eens over de grens te kijken. Wat doen merken in het buitenland, qua strategie, verkoop, online en marketing? Per toeval werd deze actie van Purina Pro Plan ontdekt, welke hondeneigenaren oproept om de leukste video van hun hond in te sturen met als hoofdprijs, de hond uit het filmpje als ‘acteur’ in de nieuwe reclamespot van het merk en daarnaast een jaar lang gratis voer.
Tot eind augustus krijgen de baasjes de tijd om hun video te uploaden naar Purina Pro Plan’s speciaal ingerichte YouTube-kanaal. In een korte video van minder dan twee minuten moet men die momenten laat zien, waar een onafhankelijke jury de ‘grootheid’ van de hond kan beoordelen en waarbij er 10 finalisten worden geselecteerd. De filmpjes worden beoordeeld op basis van originaliteit, creativiteit en samenstelling van de video.
De top 10 zal vervolgens op het Purina Pro Plan YouTube-kanaal voor het publiek getoond worden, zodat zij hun stem kunnen uitbrengen op hun favoriet. De uiteindelijke winnaar zal bepaald worden door een combinatie van de jury-scores en publiekstemmen. Uiteraard wil de organisatie hiermee nog wel enige invloed hebben op hun toekomstige ‘reclamehond’. Deze wordt onthult op de Westminster Kennel Club All Breed Dog Show in 2013.
Op www.youtube.com/proplan zijn alle ingezonden video’s te zien. Er zijn verschillende categorieën waar de filmpjes in worden ingedeeld en, eerlijk is eerlijk, het levert in ieder geval een rijke collectie aan leuk videomateriaal van honden op.
Comments
Nog geen reacties op Purina Pro Plan petfood brand schrijft ‘great dog’ videowedstrijd uit: “How is your Dog Great?”