Uit een onderzoek van de Duitse digitale brancheorganisatie Bitkom, waarbij men een steekproef heeft gehouden over de effectiviteit van verschillende online reclamekanalen, blijkt dat recensies en kortingsbonnen de meest doeltreffende middelen zijn, om bezoekers tot een aankoop te stimuleren. Deze ‘jonge’ reclamemiddelen zijn zelfs twee tot drie keer zo effectief als e-mails, tekstadvertenties, pop-ups en banners.
Aanbevelingen uit het sociale netwerk van een shopper komen qua effectiviteit op de derde plaats. Negentien procent van de ondervraagden geeft aan wel eens iets te hebben gekocht op aanbeveling van een bekende. Vooral bij de ondervraagden onder de dertig jaar lijkt dit een effectief reclamemiddel te zijn.
Het onderzoek laat daarnaast zien dat het klikken op een reclame in 56 procent van de gevallen tot een aankoop leidt en in 44 procent van de gevallen geeft de consument aan niets te doen met de reclame die hij of zij voorgeschoteld krijgt.
Het volledige onderzoek is hier te downloaden.
Bron: Bitkom, Retail Actueel
Comments
Nog geen reacties op ‘Kortingsbonnen en reviews van groot belang’