PricewaterhouseCoopers (PwC) heeft onderzoek gedaan naar de gewoonten en voorkeuren van online consumenten in verschillende landen en dit gepubliceerd in de publicatie “Customer Take Control”. Hiermee is zij één van de vele bureaus die hier onderzoek naar heeft gedaan en met een wat weinig verrassende, globale conclusie.
Wat we in veel onderzoeken lezen is dat, ook volgens de publicatie van PwC, consumenten voorop lopen op het gebied van Multi-Channel winkelen en dat veel retailers hen volgen. Daarnaast blijkt dat consumenten zeer verschillend online en offline winkelen afhankelijk van het retailsegment. Ook zijn belangrijke verschillen in online koopgedrag tussen landen zichtbaar. Zo wordt in Nederland aanzienlijk minder direct van producenten gekocht dan in het buitenland.
Het onderzoek is gehouden in Nederland, U.S., China, Hong Kong, Duitsland, Frankrijk, UK en Zwitserland. Naast bovenstaande conclusie, bevat het rapport nog meer informatie over de verschillende uitkomsten per branche en productgroepen. Ook komen verschillende inzichten uit het onderzoek aan bod waarmee aangeven wordt hoe retailers hun online consumenten beter kunnen bedienen en nieuwe kopers kunnen aantrekken.
Hoewel de dierenbranche niet specifiek aan bod komt, kan de consumententrend deels worden doorgetrokken. De stelling die in de slotsectie naar boven komt over retail in 2020, past daarbij. Branche overstijgend zal deze zijn: “Customisation, innovation and efficiency”. Consumenten willen producten en diensten toegesneden op hun persoonlijke situatie, willen dit kopen in een efficiënt proces (in de winkel of thuis) en daartoe dient de ondernemer innovatief te zijn. Luisteren naar de klant en daarop inspelen op een onderscheidende manier blijft de kern van het verhaal.
De publicatie is hier te downloaden: PwC – Customers take control
Bron: PricewaterhouseCoopers
Comments
Nog geen reacties op Nieuw onderzoek naar online en offline winkelende consument