Met alleen maar een webshop ben je er niet meer. Dat is althans een van de conclusies uit het ABN AMRO rapport “Cross channel retail, de toekomst – 2015“. Het rapport schrijft dat detaillisten die alleen een winkel op internet exploiteren, op hun tellen moeten passen. Het aantal mensen dat al zijn aankopen op internet doet, zal de komende jaren met vijftien procent afnemen.
“De stijgende tendens van puur online kopen is niet meer. Lang niet alles wordt online beslist en aangeschaft. Consumenten willen beide: een fysieke én online winkel. Zij willen daarmee zelf bepalen wat ze waar, wanneer en hoe kopen. Oftewel cross channel retail.”, aldus de bank in haar introductie op het rapport.
Al eerder schreef DSZ Actueel over het rapport van de Rabobank, die in haar eVisie tot de conclusie kwam dat het voor de winkelier niet meer voldoende is om alleen maar een stenen vestiging te hebben. Een andere invalshoek dus, maar in feite komen de rapporten overeen. De retailers met de beste combinatie van on- en offline, zal overleven.
Bron: ABN AMRO
Comments
Nog geen reacties op Ook ABN AMRO meent dat de pure webshop zijn tijd heeft gehad