Door leegstand in kleinere winkelcentra, zien ondernemers de aantrekkingskracht van hun winkelgebied snel afnemen. Daarom worden er steeds vaker allerlei activiteiten bedacht om de klanten toch aan zich te blijven binden.
Zo ook bij de winkeliersvereniging van Het Kleine Loo in het Haagse Mariahoeve. Zij organiseert iedere week een evenement waardoor een stukje extra beleving en gezelligheid wordt toegevoegd aan het winkelen. Voorbeelden hiervan zijn een âMazzeldagâ of een muziekfestijn, maar daarnaast zijn service en een persoonlijke benadering ook van belang. âMensen komen terug als je ze kent en goed persoonlijk advies kunt gevenâ, aldus Ferry Middelburg van dierenspeciaalzaak Dierenvreugd.
“We hebben vanaf 2008 last van de crisis, maar het laatste jaar zie je toch dat mensen terugkomen door de persoonlijke benadering”, stelt Middelburg. “We weten bijvoorbeeld welke hond ze hebben en kunnen daarom gerichter helpen.”
Het Kleine Loo organiseert iedere week ‘wel iets’. “Het is af en toe wel een beetje oubollig wat sommige marskramers hebben, zoals het verkopen van keramiek”, geeft Middelburg toe. “Maar ik probeer er mijn eigen draai aan te geven. Volgend jaar wil ik in ons kraampje gaan staan met hapjes die de dieren kunnen komen proeven.”
Veel winkelcentra zouden voor buurtbewoners een ontmoetingsplaats zijn. âVeel mensen, vooral ouderen, komen langs om een praatje te makenâ, aldus Middelburg.
Bron: de Telegraaf
Comments
Nog geen reacties op Extra aandacht voor beleving, gezelligheid en service in kleine winkelcentra in strijd tegen leegstand