Het Duitse investeringsfonds Perusa heeft Flamingo NV overgenomen. In april 2009 had dit fonds reeds Karlie GmbH gekocht. De bedoeling is om de krachten van de bedrijven te bundelen. Dit hebben beide bedrijven middels een persbericht de redactie laten weten.
Door de overname ontstaat een grote speler op het gebied van huisdieraccessoires in Europa, met een sterke positie in de thuismarkten Duitsland (Karlie) en België (Flamingo). Bovendien hebben beide bedrijven verkoopteams in Nederland, Frankrijk en Duitsland. Daarnaast is er een groot exportvolume naar meer dan 70 landen.
„Strategisch, vormen Karlie und Flamingo een ideale match, door het bundelen van de activiteiten onstaat product en servicecompetenties die nodig zijn om op lange termijn succesvol te blijven”, aldus Louis Slijkhuis, Managing Director van Flamingo en Johannes Verhoog, CEO van Karlie. De bedrijven hebben ongeveer dezelfde grootte, vergelijkbare producten en een vergelijkbare geografische dekking.
De bedoeling is dat de 2 bedrijven beide seperaat actief blijven in de markt, waarbij eerst wordt gekeken naar synergie in productontwikkeling, inkoop en marketing.
Bron: persbericht Flamingo/Karlie
Of we hier op termijn blij van worden ik het niet, Toch zeker niet als als je je wilt realizeren dat er
zometeen nog maar een paar grote spelers de markt gaan beheersen zowel op de inkoop als op de verkoop kant. blijft er voor de zelfstandige alleen nog de levende have over, die van overheidswege
mede door het groenefront langzaam wordt afgepakt. wanneer gaan wij hier eens ECHT iets aan doen
Ja en om maar te zwijgen van de groothandels in voeders die hun produkten tegenwoordig overal maar wegleggen zoals kennels, fokker,schuurtjes verkoop,webshops e.d.(voorbeeld royalcanin,mars,perfect fit allemaal van marspetfoods tegenwoordig)
En de winkeliers blijven dit maar pikken.
niet alle winkeliers pikken het hoor! er zijn winkeliers die wél een zelfstandige keuze maken ( en daarmee dus de lading dekken van het woord zelfstandig ondernemer ) ……maar helaas voor de branche doet het overgrote deel van de branche niets anders als kopiëren van de concurrentie.Loopt daarmee de mogelijkheid mis om zich te onderscheiden en zal op termijn worden opgevreten door internetwinkels,bouwmarkten en tuincentra……….en maar mopperen
En dan nog maar te zwijgen over de dierenartsen die alles beginnen te verkopen! van dierenvoeding tot speeltjes en toebehoren. De groothandel en fabricanten van voeders zal hier niets voor ondernemen!
Maar wij als dierenspeciaalzaak verliezen hier wel klanten bij! Ook met deze overname zal de kleine speciaalzaak weer eens de dupe worden, de grote ketens zullen hier enkel maar beter van worden!
helemaal eens de sprekers..ben blij dat ik tijssen heb.
geen gedonder,altijd goed
wat maken we ons tch weer met zijn allen druk om de concurrentie.
En wat kijken we weer eens allemaal naar anderen.
wordt het niet eens tijd om met zijn allen naar ons en alleen naar ons zelf te kijken?
jagen wij niet de klanten naar de tuincentra en de bouwmarkten?
over het algemeen hebben deze zaken kennis in huis. meestal hebben ze een goed en breed assortiment . brede vertegenwoordiging van elk merk in de zaak.
ruime paden om lekker te shoppen. vrij parkeren
en wat doen wij? helemaal niets. Stop met kijken , haal de handen uit de broekzak!!!!