Internet, winkels en mobiele telefoons: de consument gebruikt steeds meer kanalen bij de oriëntatie en de koop. Het HBD gaat ondernemingen helpen bij deze ontwikkeling met het project ‘Het nieuwe winkelen in de binnenstad’, zo meldt zij op haar website.
Dit project is erop gericht om winkeliers en hun medewerkers (op het niveau van de binnenstad) te leren hoe zij sneller en beter in kunnen spelen op het nieuwe winkelen door efficiënt en effectief gebruik te maken van technologie. Een artikel in RetailTrends van deze maand, gaat hier dieper op in. Een link naar het specifieke artikel in PDF formaat is te downloaden op de website van HBD.
Hoewel dit initiatief met name geldt voor winkels in de binnenstad en misschien niet eens zozeer voor de dierenspeciaalzaak, is er veelal wel degelijk een vertaling te maken naar de verkopers van dierbenodigdheden in onze branche. DSZ Actueel heeft al eerder bericht in relevante artikelen over mogelijkheden van cross-channel-verkoop en internet, zoals dit met een duurt woord benoemd kan worden:
- Online zichtbaar zijn, offline verkopen
- Goede vooruitzichten MKB volgens Google Adwords
- Online dierenwinkels veroorzaken veel onrust in de branche
- Consumentenmarketing belangrijk voor retailer
Bron: HBD, Retail Trends
en wij maar betalen aan die zakken vullers van HBD