Google Adwords groeit dit jaar met 13% in Nederland. Dit is mede te danken aan het midden- en kleinbedrijf. Het Nederlandse MKB telt volgens onderzoeksbureau EIM 888.665 bedrijven en 3 miljoen medewerkers. Pim van der Feltz (directeur Google Benelux) ziet een groei en relateert deze aan het gebruik van Google Adwords op basis van twee feiten. Enerzijds de groei van het aantal gebruikers, lees adverteerders en anderzijds de stijging in alle regio’s, dus vestigingsplaatsen spelen hierbij geen rol.
Van der Feltz doet zijn uitspraken in een artikel van het FD. Hij geeft daarin aan dat Nederland voorop ligt als het gaat om oriëntatie op internet. Waar een gemiddelde Europeaan ongeveer 10 uur per maand actief op internet is, zijn Nederlandse consumenten diezelfde 10 uur per week online. Ondernemers zullen daarop moeten inspelen en doen dat blijkbaar ook.
Google zelf vaart uiteraard ook prima bij het stijgend gebruik van haar dienst. Zij boekte over het derde kwartaal een wereldwijde omzet van $ 7,29 mrd (23% meer dan in 2009). Deze omzet bestond voor 97% uit advertentie-inkomsten. De groei in Nederland was dus 13% afgelopen jaar.
Marktonderzoeker Nielsen heeft becijferd dat dit jaar in Nederland maximaal 850 miljoen euro wordt uitgegeven aan online advertenties, 820 miljoen euro aan televisiereclame en 600 miljoen euro aan dagbladadvertenties.
In een eerder artikel schreef DSZ Actueel ook al over het belang van consumenten marketing voor de MKB ondernemer.
Bron: FD
Comments
Nog geen reacties op Goede vooruitzichten MKB volgens Google Adwords