Authenticiteit en toewijding zijn van cruciaal belang om online de aandacht van klanten voor diervoeding te trekken.
Petfood Industry vroeg Gary Rubin, mede-eigenaar en chief operating officer voor TOP’s Parrot Food, hoe zij een social media plan maken. Hij vertelde dat ze een sociale media-strategie gebruiken om samen te werken met een publiek voor zijn producten. Het resultaat was een aanzienlijke merklift en een gezonde instroom van nieuwe klanten.
Rubin: “We hebben met onze influencer-partners verschillende merkproducten gecreëerd die hun verkoop en acceptatie voor ons merk vanuit een wereldwijd publiek hebben vergroot. “We raden sociale media absoluut aan als een manier voor huisdierenvoedingsmerken om hun klanten te onderwijzen, en dat bedrijven vanaf het begin strategieën en doelen opstellen, zodat u kunt zien of de initiatieven succesvol zijn.”
Rubin zei dat hij aanbeveelt om de juiste partners te vinden en het merk van het bedrijf te delen.
“Klanten kunnen zien of er een ontkoppeling is tussen een influencer en een merk en of de relatie geforceerd is”, zei hij. “Authenticiteit is alles. Het is van vitaal belang om een influencer te vinden die soortgelijke overtuigingen heeft en die graag met je wil samenwerken. ”
5 tips voor succes op sociale media
1) Wees aanwezig. Social media kost dagelijkse inspanning en betrokkenheid. TOP’s beantwoordt vragen van klanten die op al zijn sociale kanalen binnenkomen en plaatst regelmatig educatieve en onderhoudende inhoud.
2) Wees authentiek. Vind partners die aansluiten bij uw overtuigingen en merk. Wees altijd eerlijk en misleid nooit met het publiek.
3) Ontwikkel een strategie en doelstellingen. Maak een plan voor wat u op sociale media wilt bereiken en hoe uw bedrijf eruit ziet.
4) Denk aan het publiek. Plaats inhoud die waarde heeft voor de lezer en die niet alleen promotioneel is.
5) Meet alles. TOP’s monitoren zijn sociale media-prestaties en houden klantbetrokkenheid bij, plaatsen statistieken en welke soorten inhoud het beste presteert.
Bron: Petfoodindustry.com (Lindsay Beaton) | Foto: unsplash.com
Comments
Nog geen reacties op Hoe huisdierenvoeding bedrijven kunnen slagen in sociale media