Unisys Corporation introduceert Digi-Pet™, een nieuwe oplossing ontworpen om de stress weg te nemen die komt kijken bij het transporteren van huisdieren in het laadruim van vliegtuigen, door eigenaren de mogelijkheid te geven om hun huisdieren in de gaten te houden en met ze te praten via persoonlijke apparaten als smartphones. Met Digi-Pet kunnen luchtvaartmaatschappijen een nieuw soort transportdienst bieden, met een hoge kwaliteit klantervaring voor zowel het huisdier als zijn eigenaar.
Unisys Digi-Pet gebruikt Internet-of-Things (IoT) technologie, met slimme sensoren die worden bevestigd aan de kennel of draagmand van het huisdier. De sensoren meten en versturen essentiële meetgegevens voor de gezondheid van het dier, zoals temperatuur, zuurstofniveaus, trillingen en licht en waarschuwen automatisch het baasje en het personeel van de luchtvaartmaatschappij als er factoren zijn die actie vereisen.
Huisdiereigenaren kunnen zich ook abonneren op live videostreaming, foto’s en gesproken berichten, zodat ze hun huisdieren via een app op hun smartphone of tablet kunnen zien en met hen kunnen praten.
Digi-Pet Unisys voor huisdieren
“We zijn emotioneel gehecht aan onze huisdieren en het kan verontrustend zijn om van hen gescheiden te zijn tijdens vluchten,” zegt Venkatesh Pazhyanur, senior industry director van Freight Solutions bij Unisys. “Grote huisdieren moeten, al dan niet met begeleiding, in de laadruimte van het vliegtuig reizen. Unisys Digi-Pet gebruikt IoT-sensoren om huisdierbezitters volledig inzicht te geven in het comfort van hun huisdier en in de omgevingsomstandigheden, en om hen in staat te stellen met hun huisdier te praten – waardoor zowel het huisdier als de eigenaar met een geruster gevoel kan reizen.”
Digi-Pet is onderdeel van de Digistics™-suite van innovatieve digitale logistiekoplossingen voor luchtvaartmaatschappijen. De 20 wereldwijde luchtvaartmaatschappijen die gebruikmaken van Unisys Digistics, transporteren jaarlijks meer dan 180.000 dieren. “Unisys Digi-Pet gebruikt innovatieve IoT-technologie, waarmee luchtvaartmaatschappijen extra dienstverlening voor het vervoer van huisdieren kunnen bieden en een snelgroeiende markt met een hoog rendement kunnen betreden. Tegelijkertijd kunnen ze de klantervaring en de loyaliteit aanzienlijk verbeteren, aangezien huisdierbezitters niet meer op zoek hoeven naar gespecialiseerde transportmethodes voor huisdieren om in hun behoeften te voorzien,” zegt Pazhyanur.
Digi-Pet helpt luchtvaartmaatschappijen om te voldoen aan de International Air Transport Association (IATA) Live Animals Regulations (LAR), de wereldwijde standaard voor het transporteren van levende dieren, die ervoor zorgt dat alle dieren veilig en humaan worden vervoerd, door de omgevingscondities van het huisdier te volgen vanaf het afgiftepunt tot aan de eindbestemming.
Naast het transporteren van huisdieren, kan de dienst ook worden gebruikt door vervoerders en luchtvaartmaatschappijen die andere dieren, zoals paarden, eendagskuikens of broedeieren vervoeren, waarvoor consistente hitte, zuurstof en licht nodig zijn. Om te weten te komen of een luchtvaartmaatschappij deze dienst aanbiedt, moeten huisdierbezitters contact opnemen met de klantenservice van de luchtvaartmaatschappij op de luchthaven waarvan ze willen vertrekken.
Bron: Unisys
Comments
Nog geen reacties op Nieuwe service op de markt waarmee baasjes hun huisdieren tijdens vluchten in de gaten kunnen houden