Groeiende vraag naar luxegoederen voor huisdier

12 december 2017 - 09:12 - 1 reactie

Groeiende vraag naar luxegoederen voor huisdier

Steeds meer mensen zien hun huisdier als onderdeel van de familie, waardoor er een groeiende vraag naar luxegoederen voor huisdieren is. Volgens onderzoek van GlobalData ziet 77% van de baasjes hun huisdier als familielid en vindt 55% het uiterlijk van hun huisdieren ‘belangrijk’ of ‘vrij belangrijk’.
“Baasjes willen hun dier verwennen en kwalitatief de beste producten geven. Ze schrikken er niet voor terug zelfs de meest luxe producten aan te schaffen. Daarbij komt dat mensen wereldwijd steeds later aan kinderen beginnen, waardoor er meer financiële ruimte ontstaat en meer tijd vrijkomt, wat de trend naar humanisering van huisdieren versterkt.”, stelt  Mayu Teevan, analist bij GlobalData.
Voorbeelden van succesvolle luxeproducten zijn er genoeg. Kijken we over de grens dan vinden we de non-alcholische prosecco voor katten (Pawsecco) en het ‘Bottom Sniffer-bier’ voor honden (door Tesco gelanceerd voor de feestdagen). Daarnaast lanceerde Warren Londen de Pawdicure Polish Pen, een assortiment aan nagellakpennen voor honden.
“Huisdiereigenaren zien deze luxeproducten als een manier om hun relatie met hun huisdier te verbeteren; ze kunnen hierdoor dezelfde ervaringen delen. Huisdierprosecco maakt het voor baasjes mogelijk om speciale momenten met hun huisdier te vieren, terwijl verzorgingsproducten een gezamenlijke ervaring mogelijk maken, die dan bijvoorbeeld op social media kan worden gedeeld”, concludeert Teevan.
Deel dit bericht:

Bron: petfoodmagazine.nl



Comments

Eén reactie op Groeiende vraag naar luxegoederen voor huisdier

  1. hans senft says:

    ik denk dat Mayu Teevan twee dingen door elkaar haalt, er zijn consumenten die hun huisdier als familie beschouwen ( dit gaat dus een stapje verder dan verschrikkelijk veel van je dier houden ) én er zijn consumenten die hun huisdier als een accessoire zien. Daarnaast beweert Mayu dat consumenten meer tijd en geld te besteden hebben omdat ze later aan kinderen beginnen, terwijl er nog nooit zo weinig “vrije”tijd is geweest, aangezien we nogal wat tijd besteden tegenwoordig aan social media. Daarnaast schieten ook de dierenvoedselbanken uit de grond! Het verhaaltje van Teevan lijkt dus meer op een reclame offensief dan op een serieus onderbouwd artikel. En ik ben stapelgek op mijn hondje, maar ik sta niet op oudjaarsavond met hem te zoenen en te proosten hoor.

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten