Innoveren in productpresentatie is hot

19 december 2016 - 10:12 - 0 reacties

Innoveren in productpresentatie is hot

Productpresentatie is hot, zo blijkt uit de druk bezochte 5e editie van Packaging Innovations in Nederland. Innoveren in en inspiratie voor verpakkingen en display was het thema van Packaging Innovations in Amsterdam-Zaanstad. Voor het laatste nieuws in productpresentatie kwamen op 23 en 24 november met 2.100 bezoekers bijna 27% meer professionals samen dan bij de laatste editie. De sfeer was uitstekend en bijna 100 exposerende innovatiepartners en 35 internationale sprekers waren unaniem positief. Dit succes laat zien dat productpresentatie professionaliseert en als volwaardige marketingtool snel aan belang wint om de concurrent in het schap te verslaan.

Bruisende verpakking met inhoud
Het doel van de show is dat de bezoeker rijker aan kennis, met een groter netwerk en vol inspiratie huiswaarts keert om zijn of haar nieuwe verpakking succesvol in de markt te zetten. Naast de innovatie partners die de uitdagingen van de brand owners aan gaan, waren twee theaters gevuld met internationale sprekers over de vier hoofdthema’s van deze editie: verpakkingsdesign, smart packaging, shopper marketing en biobased materialen. Voor de laatste inzichten in en de beste sprekers over deze hot topics, werd samengewerkt met content partners als BNO NEXTpack, The Dieline, het internationale toonaangevende platform voor verpakkingsdesign, het Instore Shopper Marketing Instituut, Green Serendipity en Kenniscentrum Papier en Karton. Bezoekers van Packaging Innovations konden de conferenties gratis bezoeken en deden dat in groten getale.

Christmas Bow-label wint PI Award 2016
Na een spannende strijd tussen 10 deelnemers is de prestigieuze PI Award 2016, de prijs van de belangrijkste innovatie op het event, gewonnen door Eshuis met de Christmas Bow-label voor Coca-Cola. Deze innovatie verdient de Award omdat het om een enorm complexe innovatie gaat. De totale aanpak is zeer doordacht op alle vlakken. Met een minimum aan verpakkingsmateriaal wordt een groots effect bereikt. Vele technische uitdagingen zijn in relatief korte tijd genomen. Het publiek bepaalde samen met de vakjury dat de Bow-label het beste innovatie van dit moment is. De Jar Bag van firma Schur Star won de tweede prijs en de Foodmailer van Bunzl Retail & Industry de derde prijs.

Packaging Innovations kan terugkijken op een zeer geslaagde editie en verheugt zich nu al op de komende editie in Nederland op 10, 11 en 12 april 2018 in Utrecht.

Deel dit bericht:

Bron: Packaging Innovations



Comments

Nog geen reacties op Innoveren in productpresentatie is hot

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten