Kennis en persoonlijk contact nog steeds belangrijk voor dierenspeciaalzaak

28 november 2016 - 08:11 - 0 reacties

Kennis en persoonlijk contact nog steeds belangrijk voor dierenspeciaalzaak

Uit een enquête gehouden door Johnson Petfoods, komt naar voren dat de dierenspeciaalzaak steeds verder aan terrein lijkt te verliezen. De respondenten (300) bestellen online (45%) of halen bij de dierenspeciaalzaak (40%). Aan de keuze voor het soort voer liggen verschillende redenen ten grondslag. Zo’n 28% geeft aan dat ze het huidige menu geven vanwege ‘hoe de natuur het bedoeld heeft’ en 22% geeft aan dat ze het geven, omdat met de gekozen voeding de gezondheidsklachten zijn verdwenen.

De kennis die men daarover vergaard komt dikwijls van de door respondente vertrouwde en/of onafhankelijke websites (87/82%). Voor de respondenten die bij een dierenspeciaalzaak hun voeding kopen, doen dit juist om daar de nodige kennis en advies te krijgen. Echter persoonlijk contact is de meest gegeven reden voor de aankoop in de fysieke winkel.

Het volledige artikel met enquete resultaten staat op Voerwijzer.

Deel dit bericht:

Bron: Voerwijzer



Comments

Nog geen reacties op Kennis en persoonlijk contact nog steeds belangrijk voor dierenspeciaalzaak

Laat een reactie achter

DSZ Actueel stelt het zeer op prijs dat haar lezers laten weten hoe ze over bepaalde ontwikkelingen in de branche denken en die meningen en ervaringen ventileren. We willen daarbij echter wel vragen om daarbij de volledige naam (voornaam en achternaam) bekend te maken. Gebeurt dat niet, dan wordt de reactie niet geplaatst.

Reacties zijn niet meer mogelijk.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten