Uit cijfers van het onderzoeksbureau van GfK (Growth for Knowledge) is gebleken dat het marktaandeel van online dagelijkse boodschappen doen in een jaar tijd is gestegen van 1,6 naar 2,2%.
Onderzoeksdirecteur Joop Holla van GfK: “Opvallend is dat er online een zeer kleine groep aan trouwe klanten is en dat zijn voornamelijke zware besteders. Mensen die online kopen geven gemiddeld twee maal zoveel geld uit aan booschappen dan de gemiddelde huishoudens.”
Zo een 3,7% van de huishoudens doet online boodschappen bij een supermarktketen ten op zichte van 2,8% in dezelfde periode een jaar eerder. Joop Holla: “Binnen de supermarkten is online relatief wel goed voor de meeste groei. Wanneer er wordt gekeken naar absolute getallen, blijkt dat er het meeste via internet wordt gekocht bij partijen als Drogisterij.net en Zooplus.nl.”
Diervoeding is met een onlinemarktaandeel van 5,1% nog altijd het grootste segment onder de webaankopen uit het supermarktassortiment, op enige afstand gevolgd door persoonlijke verzorging (3,6%) en sanitaire producten (2,6%).
Bron: Distrifood
DSZ Kies om gekozen te worden, kies voor de merken die op dit moment niet of nauwelijks online te koop zijn, bedrijven of fabrikanten die uitdrukkelijk voor de DSZ kiezen, maar kies dan ook! Jarco en Profine zijn hier wel erg mooie voorbeelden van.