Meer en meer merken we dat de dierenbranche steeds verder humaniseert. Dit vertaalt zich al even in het non-food segment waar luxe-artikelen al jaren verkocht worden en accessoires voor de hond veelal eerder de smaak van het baasje vormen.
Daarnaast wordt de gezondheid van de hond steeds belangrijker en is in het food segment deze trend leidend bij het verfijnen en/of upgraden van het assortiment. Allergieën van de hond zijn een veelbesproken onderwerp. Vooruitstrevende totaalleveranciers zoals Laroy Duvo spelen hier graag op in en zijn bereid om hiertoe forse investeringen te doen.
Laroy Duvo heeft daarom met Paragon, fabrikant van Whimzees, een partnership opgericht om aan de vraag naar deze artikelen op professionele manier te kunnen voldoen en ziet dit merk als heel belangrijk om het assortiment uit te breiden.
Paragon Veendam, jarenlang fabrikant van private label snacks, heeft nu de keuze gemaakt om met een glutenvrije variant Whimzees te gaan bouwen aan de Europese markt met Laroy Duvo als sterke partner voor Benelux en Frankrijk.
Paragon heeft eerst de Amerikaanse markt met dit product aangeboord omdat men daar al eerder de consequenties van de verdere humanisering binnen de dierenbranche waarnam en voelde bij zowel het category management als het inkoopgedrag bij talrijke inkooporganisaties.
Een van de belangrijkste ketens op de Amerikaanse markt, PETCO, heeft met succes ook in hun organisatie het Whimzees assortiment gelanceerd. De manier waarop dit product gemaakt wordt, is uniek en voldoet aan de strengste eisen. Een reden te meer voor PETCO om naar Nederland te komen en met eigen ogen dit stukje Nederlandse trots te aanschouwen.
PETCO wil niet alleen de productie bekijken maar ook de retailkant ervan en koppelt daarom zijn bezoek in Veendam aan een bezoek aan Avonturia/De Vogelkelder in Den Haag. Als één van de vooraanstaande winkels in Nederland qua assortiment, presentatie en beleving kon deze inventieve ondernemer niet achterblijven bij deze ook in de Nederlandse markt actuele trend.
Dibevo, de brancheorganisatie voor de ondernemers in de huisdierensector, geeft voedselallergieën de nodige aandacht en wijdt hier zelfs themadagen en artikelen in hun vakblad aan: http://www.dibevo.nl/dibevo-vakblad/meest-recente-nummer.
Dibevo-voorzitter De Jongh onderlijnt daarom met zijn aanwezigheid bij het bezoek van PETCO aan Avonturia/De Vogelkelder het feit dat Nederland niet achterblijft in de ontwikkeling dat de gezondheid van honden in relatie tot zijn voeding op het eerste plan staat.
Bron: Laroy Duvo
Comments
Nog geen reacties op PETCO, Dibevo, Paragon en Laroy Duvo bezoeken Avonturia/De Vogelkelder in Den Haag